vrijdag 26 december 2014

CoderDojo en mijn scratch avontuur

Sinds enkele maanden ben ik actief als CoderDojo coach.  Het fenomeen: CoderDojo is ontstaan in Ierland.  Het is eigenlijk de bedoeling om kinderen en jonge mensen de kans te geven om samen te leren programmeren, gebruikmakend van o.a. Scratch.  Deze intuïtieve programmeertool is makkelijk aan te leren en biedt de mogelijkheid om snel een verhaal of spelletje te maken.
De coaches hebben een ondersteunende rol en hoeven geen echte programmeer kennis te hebben.



Bij mijn eerste sessie in september heb ik een jongetje geholpen om het spelletje: 'vang de krab' te maken.  Eerlijk gezegd denk ik dat ik zelf nog enthousiaster was dan het jongetje toen ik het resultaat zag.

Vorige week ben ik er zelf ook in gevlogen.  Ter ere van kerstmis heb ik een Scratch project gemaakt voor de persoon die van mij een cadeautje kreeg.
Onderaan deze blog pagina kan je mijn probeersel vinden.
Test eerst even uit met je eigen naam of een willekeurig woord.  Als je het echte resultaat wilt zien, gebruik dan de naam: Simon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten