vrijdag 23 juni 2017

Back to Basics - Gastblog geschreven door Leen Bastiaens










Ik voelde me gisteren niet al te best. De laatste paar weken had ik een aantal projecten waar ik moest aan werken, met deadline donderdag.

Tijdens het werken aan die projecten dacht ik constant: “als dit achter de rug is, ga ik cursussen volgen, en elke dag posts schrijven, en honderden video’s bekijken, ... “. Ik had duizenden plannen op mijn ‘wish list’ staan voor wanneer ik ‘vrij’ was om weer voluit te werken aan onze Netwerk Marketing business.

Maar... vrijdag kwam en ik zat volledig vast. Ik begon te twijfelen aan mezelf en aan alles. Ik had geen zin in posten, of converseren of business objectieven maken. Ik voelde me down. Ik wilde terug naar de tomeloze energie en het enthousiasme van een aantal weken geleden, waar de ene actie voortvloeide uit de andere, waar de uren voorbij vlogen en ik gewoon blij werd van de dingen waar ik mee bezig was.

Ik besefte dat ik mezelf een beetje kwijt was. Ik was de dingen vergeten die ik nodig had. Maar wat heb ik eigenlijk nodig om die drive te vinden, waar haal ik de energie en de blijdschap, hoe motiveer ik mezelf om bezig te blijven?

En toen kwam de AHA... Ik moet gewoon terug naar de basis!
En die basis is voor mij:
  • Start je dag niet meer met het lezen van iedereen z’n verhaal op Facebook, Twitter, mail, Niews, etc. Begin de dag bij jezelf.
  • Doe een korte meditatie (5 minuten)
  • Schrijf affirmaties waar je je echt goed bij voelt
  • Lees een boek


Ik heb ondervonden dat dit echt helpt! 
Ik voelde mij honderd keer beter en ik zie de zonnige horizon weer 😊. Mijn dag starten bij mezelf maakt zo’n ontzettend verschil en ik merk dat ik snel weer nieuwgierig wordt naar meer cursussen, meer posts, meer video’s... ik ben terug vertrokken. 

1 opmerking: