woensdag 17 maart 2010

Multitasken to the extreem

My God .... even een blik in Hilde's avond en vooral activiteiten van de voorbije uurtjes of zo ...

Daarnet heb ik een nieuw berichtje geschreven voor het blog over Traffic Exchange, waarbij ik ook mijn TrafficHoopla link gevoegd heb, dit bracht me op het idee om een aparte pagina te gaan maken voor de links, dus heb ik even snel twee pagina's toegevoegd, want terwijl ik met de link pagina bezig was bedacht ik me dat een pagina voor boeken ook wel leuk zou zijn.  Waarbij ik dan het plan heb om hier mijn bol.com links voor te gebruiken.  Ik kwam echter al snel tot de conclusie dat uitzoeken hoe ik die bol.com links dan ingebracht moeten worden, net iets te veel van het goede zou zijn op dit moment.  Maar ondertussen had zich al een nieuw idee gevormd in mijn hoofd.


Bij het toevoegen van de pagina's had ik namelijk op een verkeerde tab geklikt waardoor ik informatie tegenkwam over RSS feeds.  Dus heb ik me mijn mijn blog opgegeven voor deze service, me ingeschreven de instellingen gekozen en een gadget ingevoegd in het blog, zodat mensen zich kunnen inschrijven voor de RSS feed.  Tenslotte heb ik mijn blog nog even gedeeld op Facebook.

Ik wilde even lekker achterover leunen en rustig wat lezen, dus keek ik even naar de openstaande pagina's in mijn webbrowser en wat ik daar zag is echt wel typisch.  
  • Een stuk of twee pagina's voor het opzoeken van de links, 
  • 2 open HitExchange services waarmee ik bezig was.  
  • De droomjob blog pagina natuurlijk.  
  • Maar ook een pagina over Forex Trading, omdat ik daar iets over gelezen had en ik wilde weten wat dat was.  
  • En een Amazon.com pagina waarop ik een search gedaan had naar boeken over chocolade.  
Dit laatste was dan weer een idee uit een eBoek dat ik ontvangen had en eerder deze avond snel doorgenomen had.  Daarin was ik informatie tegengekomen over een aantal tools die je kan gebruiken om trends te spotten op internet: zoekwoorden die vaak gezocht worden, websites, etc ....
Natuurlijk moest ik dat meteen even checken.  Zo heb ik ontdekt dat de top 100 snelst stijgende zoektermen in de US op dit moment o.a. SaintPatricks day en basketbal zijn.  
De volgende stap naar het zoeken van hot trends was om een search te doen op Amazon.com over bijvoorbeeld die onderwerpen.  Met het idee, dat als er veel boeken over bestaan het idd wel een interessante trend moet zijn.  
Dus heb ik meteen een search gedaan op chocolade natuurlijk :-)  
  • Weet je dat er 10.900 boeken te vinden zijn over chocolade?  
  • De combinatie chocolate health geeft 187 boeken.  
  • Antioxidants geeft 4000 hits
  • Ze verkopen zelfs chocolade via Amazon.com! 
Ik zit in ieder geval in de juiste business dus .... !!!

Door die zoektocht bedacht ik me dat het weer eens tijd was om te schrijven voor mijn blog .... en dat is wat ik net gedaan heb.
Dus, het cirkeltje is rond, ik kan weer verder met het lezen van het eBook over internet marketing, het verder uitwerken van mijn RSS feed settings, het uitzoeken wat Forex Trading eigenlijk is en ondertussen nog wat websites bezoeken om het aantal hits op mijn website op te krikken.
Hoera voor Multitasking :-)

PS: hebben jullie dat nou ook ?  Dat springen van een onderwerp naar het andere, om later weer te ontdekken dat je eigenlijk met iets anders bezig was?
Nou, een ding is zeker:  Het was in ieder geval een productieve avond.


1 opmerking:

  1. absoluut, dat heb ik ook... bezig zijn met zoveel verschillende en totaal uiteen lopende zaken. Ik probeer dat trouwens wel te minderen door te genieten van waar ik op dat ogenblik mee bezig ben en er écht op te letten dat ik niet meer dan 1 ding tegelijk doe.
    -> een aanrader van Lola Jones ;-) En ik moet zeggen, dat helpt wel héél erg goed tegen Stress!

    BeantwoordenVerwijderen