woensdag 17 maart 2010

Online Marketing - Traffic Exchange

Mysterieuze wegen ... wat een -verlate- ingeving wel niet voor gevolgen kan hebben

Zowat een half jaar geleden heb ik me ingeschreven voor een Internet Marketing dienst met de naam: TrafficHoopla.  Maar om een of andere reden lukte het me niet meteen om in te loggen en op een gegeven moment was ik zelfs mijn inloggegevens kwijt.  Heel toevallig, ik weet niet meer wat de aanleiding was, bedacht ik me deze week, dat ik wel eens wilde kijken wat dat nu eigenlijk was, die TrafficHoopla.
Ik heb dus mijn paswoord opnieuw aangevraagd en ben in de wondere wereld van TrafficExchange gedoken.



Wat ik tot nu toe geleerd heb is o.a. het concept TrafficExchange is eigenlijk een ruildienst.  Je schrijft je in en bezoekt websites van mede-ingeschrevenen en in ruil bezoeken ze jouw websites.  Met als doel:  het verkeer richting jouw websites te sturen.  En wie weet, misschien kan een van die kijkers het niet laten en bezoekt hij je website om tot de ontdekking te komen dat jij nu net dat te bieden hebt waar hij of zij naar op zoek is.
Als extra bonus kan je ook nog mensen aanbrengen die hun website willen promoten, zij worden je referrals genoemd en als cadeautje kan jij credits verdienen op hun verdiensten.  Credits zijn het aantal views van jouw pagina's.

De TrafficHoopla waar ik over sprak blijkt nu een soort verzamelaar van TrafficExchange diensten te zijn.  Wekelijks checken zij welke dienst het beste is en deze komen op hun lijst terecht.  Op deze manier besparen ze je tijd en leiden je meteen naar de beste diensten.

Mijn kennismaking met dit fenomeen is tot nu toe zeker interessant geweest.  Ik kon het niet laten om me meteen up-te-graden, wat wil zeggen dat ik meer wilde dan de gratis service.
En ik kan je vertellen dat die actie al meteen vruchten afgeworpen heeft.  Ik heb namelijk een wildvreemde referral gekregen :-)
Nu maar hopen dat dit persoontje even actief wordt als ik, dan vliegen de hits op mijn sites de pan uit .... of is dat nu net niet de bedoeling van traffic control?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten