vrijdag 12 maart 2010

Passief of Residueel inkomen

In mijn zoektocht naar wat die Xocai nu eigenlijk was en hoe die dan hier in Nederland te verkrijgen zou zijn, kwam ik in een film op www.coolchoc.com de term "Residual Income" tegen.
Het was eigenlijk voor het eerst dat ik deze term hoorde en om eerlijk te zijn had ik verder nooit stilgestaan bij de mogelijkheid dat er andere manieren zijn om je geld te verdienen.



In mijn beleving was er de mogelijkheid om werknemer te zijn waarbij je als leverancier aan je baas je uren, inzet, expertise, kennis, loyaliteit verhuurd voor een vast maandbedrag.
De andere mogelijkheid was om zelfstandige te zijn, maar daarover had ik steeds te horen gekregen van thuis uit dat dit een zwaar leven is.  Altijd hard werken, amper vakantie en geen tot weinig sociaal vangnet.
O ja, ik wist ook nog wel over de "Renteniers" mogelijkheid, maar die was maar voor een paar happy few weggelegd en in mijn geval had ik bedacht dat ik dan eerst de Lotto zou moeten winnen.

Wat grappig eigenlijk, dat ik nooit beseft heb dat er nog mogelijkheden zijn ...  :-)
Ondertussen zijn we nog geen jaar verder en mijn hele levensfilosofie op het gebied van werk en inkomen genereren is totaal omgeslagen.
Mijn doel is nu om een manier van inkomen te genereren die me toestaat om werkelijk vrij te zijn.
Met de voordelen dus van een vast inkomen EN de voordelen van het vrije ondernemerschap.

Het antwoord blijkt passief of residueel inkomen te zijn en ik merk dat ik steeds inventiever wordt om manieren te bedenken om dit passieve inkomen op gang te krijgen.

Wil je meer weten over dit onderwerp?  Neem gerust contact met me op
Je zou ook eens kunnen kijken naar een van de filmpjes van Robert Kiyosaki.  Deze Bestseller auteur van o.a. Arme pa, Rijke pa en The Cashflow Quadrant, legt in het youtube filmpje The Perfect Business heel duidelijk het verschil uit tussen zoeken naar zekerheid en zoeken naar Vrijheid.
Ik weet wat ik wil !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten